Halang anak jumpa Ali Puteh. Akhirnya Hidayah tampil bersuara lantang selepas Ali Puteh dkwa dia tidak benarkan jumpa anak Abam

Business

Halang anak jumpa Ali Puteh. Akhirnya Hidayah tampil bersuara lantang selepas Ali Puteh dkwa dia tidak benarkan jumpa anak Abam

KRISIS antara Ali Puteh dan balu Abam Bocey iaitu Nor Hidayah kembali menjadi perbualan apabila pelawak itu mendakwa tidak dibenarkan bertemu anak saudaranya, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang kini berusia 11 bulan. Pelawak Ali Puteh mengaku hubungan antara kedua belah keluarga terputus.

Halang anak jumpa Ali Puteh. Akhirnya Hidayah tampil bersuara lantang selepas Ali Puteh dkwa dia tidak benarkan jumpa anak Abam
Halang anak jumpa Ali Puteh. Akhirnya Hidayah tampil bersuara lantang selepas Ali Puteh dkwa dia tidak benarkan jumpa anak Abam

Menurut Ali, niatnya untuk bersemuka bagi menjernihkan keadaan itu tidak berhasil apabila semua cara untuknya berkomunikasi dengan kakak iparnya disekat termasuklah di media sosial. Ali berkata dia tidak menyalahkan mana-mana pihak dan akur dengan apa yang berlaku.

ARTIKEL MENARIK: Setelah sekian lama menghilang akhirnya bekas awek trivago tampil buka mulut bongkarkan punca dia terpaksa undur diri dari menjadi gadis trivago. Ramai yang terkedu bila tahu ini puncanya.
loading...


Bagaimanapun, Ali meluahkan rasa rindu untuk melihat wajah satu-satunya anak abangnya, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey. “Sejak kejadian itu, hubungan kami terputus. Malah, kami disekat di media sosial oleh seluruh anggota keluarganya. Saya faham, selepas apa yang berlaku, situasi menjadi semakin sukar.
Bagaimanapun, Norr Hidayah ketika dihubungi mStar enggan bercakap panjang mengenai hal itu sebaliknya meminta doa yang terbaik untuk dia dan anaknya. “Untuk perkara itu, saya minta maaf. Saya tidak mahu beri apa-apa kenyataan berkaitan ini.
“Doakan yang baik-baik untuk saya, Hamzah dan keluarga, ” katanya. Abam telah pergi buat selamanya pada 10 Februari lalu. Ali menerusi artikel sebuah portal hiburan mendedahkan tidak diberi peluang bersemuka dan menjernihkan keadaan antara mereka setelah disekat oleh Nor Hidayah di laman sosial.
Namun Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Redzuan, 31, akur dengan apa yang terjadi dan enggan meletakkan kesalahan tersebut kepada mana-mana pihak. Abam Bocey, atau nama sebenarnya, Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuanyang telha pergi buat selamanya di kediamannya di Gombak pada 10 Februari lalu.
Dalam pada itu, Nor Hidayah meluahkan rasa sedih melihatkan anak lelakinya yang sedang belajar berjalan tercari-cari dan memanggil bapanya. “Sekarang Hamzah dah nak pandai berjalan sambil tercari-cari ayahnya. Bila nampak gambar ayahnya yang saya tampal di dinding, perkataan pertama yang Hamzah sebut adalah ‘ayah’.
“Sayunya hati saya bila perkataan pertama yang disebut adalah ayah. Setiap kali dia nak tidur, mesti dia akan peluk gambar ayahnya dan terus tidur. Pandai dan cerdiknya anak ibu,” ujarnya. Sementara itu, Nor Hidayah mengakui terkesan dan sedih apabila menjalani ibadah Ramadan tahun ini tanpa suami di sisi.
“Suasana menyambut Ramadan tahun ini berbeza tanpa suami di sisi, sedih yang tak mampu saya ungkapkan dengan kata-kata. “Biasanya, masa bersahur saya akan masak untuk bersahur bersama-sama. Manakala sebelum waktu berbuka, saya dan suami saya akan masak bersama-sama untuk juadah berbuka puasa, saling tolong-menolong, ” ujarnya. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Sumber: Mstar via Rotikaya

loading...


Terasa Satu Kehilangan Yang Cukup Besar. Balu Abam Luah Rasa Sedih Bila Tak Dapat Puasa Dengan Suami Pada Tahun Ini.

Balu pelawak Abam Bochey, Nor Hidayah Mohd. Ali mengakui terasa satu kehilangan yang cukup besar apabila terpaksa menyambut Ramadan buat pertama kali tanpa suami tercinta pada tahun ini. Perkara itu diluahkan Hidayah menerusi satu entri yang dimuat naik di Instagram miliknya.
“Tahun lepas puasa balik Sabak Bernam, mesti pergi bazar Ramadan beli juadah berbuka bersama abang. Beli murtabak, ayam panggang, ayam golek dan macam-macam lagi.’ “Adik-beradik pun semua balik berkumpul berbuka sama-sama. Ramadan tahun ni terasa sangat berpuasa tanpa abang di sisi sayang. Semoga abang tenang di sana,” luahnya.
Dalam posting tersebut, Hidayah berkongsi sebuah video kenangan yang memaparkan Abam dan ahli keluarga yang lain pulang daripada bazar membeli juadah. “Kenangan kekal abadi hingga ke syurga. Al-Fatihah untuk suamiku sayang. Syed Umar Mokhtar,” coretnya.
Perkongsian Hidayah itu kemudian menerima pelbagai respons dalam kalangan pengikutnya yang memberikan kata-kata semangat kepadanya. “Tak apa Hidayah, Abam tetap ada dihati. “Sabar dan kuatkan semangat. Semoga Hidayah dan Hamzah sentiasa diberikan kekuaran dan dilindungi-Nya,” tulis sebahagian waragnet di ruangan komen.
Video yang memaparkan kenangannya bersama Abam di bulan Ramadan itu mencatatkan lebih 145,000 tontonan di Instagram miliknya. Dalam pada itu, pastikan anda selalu mencuci tangan, pakai topeng muka, gunakan ‘sanitizer’, kurangkan aktiviti di luar rumah serta lakukan semua perkara yang boleh mencegah COVID-19!
Sumber : GEMPAK

Nekad Beri Bantuan Mkann Pada Barisan Hadapan. Tak Sangka Kali Ini Giliran Hidayah Isteri Kepada Abam Bocey Pula Beri Sumbangan Pada Barisan Hadapan.

Setiap manusia yang di ciptakan oleh Allah S.W.T. adalah berbeza-beza samaada dari segi rupa paras, bangsa, keturunan, latar belakang pendidikan termasuk juga ada yang fakir, miskin , kaya, cerdik, kurang cerdik, ccat anggota dan sempurna anggota dan sebagainya.
Tetapi sesungguhnya Allah S.W.T. tidak pandang pada fizikal manusia dan yang paling adalah pada hatinya iaitu hati yang bertakwa kepada-Nya. Sesungguhnya orang yang paling mulia dikalangan manusia adalah orang yang paling bertakwa.
Salah satu sifat orang mukmin adalah hati dan jiwanya sentiasa suka bantu membantu. Hati dan jiwanya akan resah apabila berlalu satu hati tidak ada bantuan yang dapat diberikan. Dia akan memberikan bantuan walaupun sekecil mana kepada saudara-sauadara yang perlukan bantuan dan khidmat daripada dirinya.
Isteri kepada pelawak Abam Bocey, Siti Nurhidayah Mohd Ali, 28, berkongsi rezeki menghulurkan bantuan makanan kepada ‘frontliners’ yang bekerja di sekitar Sabak Bernam bagi menangani w4b4k c0v1d-19. Menerusi sebuah entri di Instagram (IG), Hidayah mewakilkan ahli keluarganya untuk keluar menghantar bungkusan tersebut di beberapa buah tempat.
“ Syukur Alhamdulillah dapat kongsi rezeki bersama, terima kasih famili ku tersayang, tq Abah @farhana_2709 @zainuddin_94 @sirazmier @zmierherbs @sitiaishah577 hantarkan.. Al-fatihah (DIBACA) buat suami Syed Umar Mokhtar.. #alfatihahabam #KitaBaikkRamaiSayang ” tulisnya.

Dalam pada itu, Hidayah tidak lupa untuk sedekahkan al-fatihah kepada Abam yang pergi menghadap illahi pada 10 Februari lalu akibat dem4m panas. Abam atau nama sebenarnya, Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan, 32 itu tinggalkan seorang balu dan seorang anak lelaki yang berusia 10 bulan, Syed Uthman Hamzah Al-Juffery.
Rata-rata pengikut sangat terharu apa yang dibuat oleh balu Abam ini. Semoga ramai lagi dapat membantu pada golongan yang memerlukan. Sekadar makluman, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan kerajaan memutuskan untuk melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan, mulai Rabu (18 Mac) hingga 14 April 2020, di seluruh negara.
Sumber : Gempak

Mengejutkan ibu Abam bongkarkan sesuatu tentang isteri Abam yang ramai tak tahu. Tak sangka rupanya ini yang terjadi.

Ibu Abam, Sabariah Arshad, memberitahu bahawa dia tidak mahu ambil peduli dengan apa yang dilakukan menantunya, Nor Hidayah Mohd. Ali apabila bertindak untuk keluar daripada rumah selepas pemergian Abam. Menurut ibu kepada empat ini, dia pun tidak tahu membaca. Cuma, segala situasi cerita yang berlaku diketahui melalui penceritaan anaknya, Ali Puteh.
“Selama ini pun, dalam telefon saya hanya ada nombor anak-anak saja yang disimpankan oleh Abam untuk memudahkan saya menghubungi mereka. Cuma seminggu sebelum Abam pergi menghadap illahi, nombor telefon Abam hilang tiba-tiba dan saya memang tak dapat menghubunginya. Tapi, Abam tak pernah lupa telefon saya,” katanya.
Bahkan, katanya dia kini hanya mahu memikirkan nasibnya sahaja selepas kehilangan anak tersayangnya. “Lantak dia lah, dia nak keluar ke, tak nak keluar ke, saya tak ada cakap apa pun. Saya tak hirau. Saya fikir anak saya yang sudah pergi sahaja. Siapa nak tanggung saya makan, saya fikir tu,” luahnya ketika ditemui selepas Majlis Tahlil anjuran Astro Warna yang diadakan di Masjid Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur.
Jelasnya, lagi, baik Hidayah atau dirinya, masing-masing tidak pernah berhubung selepas pemergian Abam. “Dia tak ada nombor telefon saya, saya pun tak ada nombor telefon dia. Ujarnya, lebih baik dia dan Hidayah, masing-masing tidak berhubung selepas pemergian Abam.
“Saya hanya tahu nombor yang sudah disimpan dalam telefon. Semuanya nombor telefon anak-anak saya,” katanya. Sebelum ini, kisah keluarga Ali menjadi perhatian selepas usahawan Datuk Seri Aliff Syukri menyiarkan temu bual bersama balu Abam, Nor Hidayah secara live di Facebook.
Dalam temu bual itu, usahawan tersebut menyentuh isu sensitif berkaitan harta pusaka. Situasi tersebut kemudian menjadi tegang sehingga mencetuskan perbalahan dua keluarga dan mendapat perhatian warganet. Abam pergi menghadap illahi pada 10 Februari lalu akibat demam panas.
Sumber: gempak via metro via apampink
PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk pantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

-----------------------------------------------------------------