Ustaz Abu bersuara lantang mengatakan tak sah Dai Farhan lepaskan Dr Erin melalui voice note wssap. Akhirnya Ustaz Abu bongkarkan tentang status lafaz talak dalam wssap

Business

Ustaz Abu bersuara lantang mengatakan tak sah Dai Farhan lepaskan Dr Erin melalui voice note wssap. Akhirnya Ustaz Abu bongkarkan tentang status lafaz talak dalam wssap

Melalui Instagram, Dr Erin mengesahkan dia sudah berpisah dengan suaminya, Da’i Farhan pada hujung April lepas. Katanya, dia sendiri yang minta dilepaskan kerana ‘sudah penat’ dan sanggup berk0rban demi kebaikan semua pihak termasuklah bekas madu, Fatin Nurul Ain.

Ustaz Abu bersuara lantang mengatakan tak sah Dai Farhan lepaskan Dr Erin melalui voice note wssap. Akhirnya Ustaz Abu bongkarkan tentang status lafaz talak dalam wssap
Ustaz Abu bersuara lantang mengatakan tak sah Dai Farhan lepaskan Dr Erin melalui voice note wssap. Akhirnya Ustaz Abu bongkarkan tentang status lafaz talak dalam wssap

Lafaz talak Guna Voice Note


ARTIKEL MENARIK:Syarat nak rujuk sampai nekad suruh lepaskan Dr Erin yang mengandung. Akhirnya bekas isteri Dai Farhan bersuara lantang tentang status rujuk kembali bersama Dai Farhan
loading...


Menurut Rotikaya, Farhan telah melepaskan Erin melalui rakaman audio di Whatsapp. Untuk pengetahuan semua, ustaz telah lafazkan perpisahan pada 27 April selepas saya sendiri minta untuk dilepaskan. Saya yakin ini terbaik untuk kami bertiga kerana saya tahu pihak sana juga (bekas madu) tak boleh move on.”
Perpisahan ini saya minta kerana saya sendiri sudah penat dengan episod sekejap kata nak rujuk dan lepaskan saya, sekejap tak jadi berpisah dan mahu bermadu dengan saya. Kejap nak berpisah balik. Saya tahu ustaz serba salah dan saya memilih untuk ditinggalkan.”

Tak sah kecuali dengan niat

Dalam pada itu Ustaz Abu melalui Ig milik beliau juga mengulas isu perpisahan suami isteri melakui whatsApp atau voice note. Tanpa menyebut mana-mana pihak, ulasan Ustaz Abu hadir ketika isu perpisahan antara Dia Farahn dan Dr Erin timbul. Berikut penjelasan Ustaz Abu
“T4lak atau berpisah melalui WhatsApp sama ada tulisan atau suara adalah TIDAK SAH kecuali dengan niat” “Kepada mana-mana wanita yang mendakwa dirinya dilepaskan suami melalui WhatsApp tidak perlu heboh diri telah ditinggalkan. Ini kerana ia belum muktamad. Perlu dilihat pada niat suami.”
“Walaupun pesanan WhatsApp tersebut berlafaz sorih namun keadaan tidak sorih atau belum lagi boleh diukur ianya benar dengan niat melepaskan isteri.” “Tidak Jatuh T4lak Guna WhatsApp Kecuali Dengan Niat”

loading...


Sekejap kata nak rujuk dan lepaskan saya

Dalam pada itu Dr Erin berkata dia mengizinkan Farhan untuk kembali kepada bekas isteri kerana suaminya itu tak mahu berpi1sah jauh dengan anak-anaknya sejak Februari. Sepanjang waktu itu, dia pasrah menantikan waktu dilepaskan sehingga mendapat perkhabaran sudah hamil baru-baru ini.
Saya mengalah dan tak harapkan apa-apa dari ustaz cuma menunggu masa untuk ditinggalkan sahaja. Dari bulan Februari ada sahaja masalah yang datang namun saya nekad untuk akhiri semua ini pada bulan Ramadhan tapi saya tahu mengandung pula. Tapi saya nekad dengan keputusan untuk mengakhirinya.”

Minta Dilepaskan Gara Gara Bekas Isteri Taknak Bermadu Dgn Dr Erin. Akhirnya Bekas Isteri Dai Farhan Tampil Bersuara Lantang Mempertahankan Dai Farhan

Ramai yang terkejut apabila isteri Da’i Farhan, Erin memuat naik tentang kisah perpisahan antara mereka suami isteri. Menurut Erin, dia buat semua keputusan ini adalah kerana memikirkan Farhan yang mahu bersama anak-anaknya ketika bersama dengan Fatin.
Dalam masa yang sama pihak Fatin dan keluarga tidak mahu Fatin bermadu dan jalan penyelesaiannya adalah dengan menceriakan Erin untuk bersama semula dengan Fatin. Erin memuat naik beberapa status menceritakan apa yang berlaku hingga dia mengambil keputusan rela ditinggalkan oleh Farhan.
Utk pengetahuan semua pernah saya post pic ni dulu tapi saya dip4ksa oleh pihak sana jangan post lg kecuali bila dah berpisah dengan ust.. dan sy ikut dan horm4ti permintaan belah sn dan sy delete posting tu.. Sekarang saya nk tunaikan janji saya dan permintaan pihak sana..
pada 11 February lalu saya telah mengizinkan ust utk kembali dengan bekas isteri kerana selepas ust pulang dr ziarah ank anaknya ust ckp pd sy dia tak blh berjauhan dr anak anak dia dan dia kata pihak sn bg syarat dia nk dpt duduk dgn anak anak balik adalah dengan melepaskan sy sbb mertua dia xkn bg ank dia bermadu,
sebab terlalu sygkan ust saya ckp pd ust jom bwk saya blk jmp mak ust dan ex madu saya untuk saya sdiri serahkan ust blk pada ex janji ust dpt bersama sama anak anak dia.. Saya tak pe saya redha jika ini ujian saya utk kehilangan orang saya sayang dari saya tgk orang saya sayang susah hati rindu ank baik sy mengalah
.so sejak dr bulan 2 lg saya sudah tidak mengharapkan apa2 dr ust just tunggu masa nak dilkepaskan je..dari bulan 2 nak berpisah ada je mslh dtg tertunda tunda smp la saya memang  nekad nak akhiri pada bulan ramadhan ni demi kebaikan semua..tapi dah tahu pregnant plak..tapi saya nekad dengan keputusan saya untuk akhirinya juga..
Utk pengetahuan semua ust telah pun melafazkan perpisahan pd sy pd 27hb april selepas sy sendiri meminta utk dilepaskan. Sy yakin ini yg terbaik utk kami ber3. Kerna sy tahu pihak sana jaga tak boleh move on. Perpisahan ni saya yang minta sebab saya dh penat dgn episod Kjp kata nk rujuk sana n nk lepaskan saya, kejap tak jadi lepaskan saya n nak pujuk sana untuk bermadu dengan saya.
Kejap nak lepaskan saya balik. Sy tau ust pun serba salah. Kerana itu saya memilih utk dilepaskan dgn rela. Jadi saya harap selepas ni tolong jangan kaitkan lagi ust dgn saya. Apa apa yang saya buat atau saya post adalah atas diri saya sendiri yang hin4 ini yang baru nak dapat hidayah ni sememangnya tak layak dgn golongan agamawan2 dan jgn dikaitkan apa2 dgn ust biarla ust jalani kehidupan dia seperti biasa dgn ketenangan dan kebaikan..
Akhir kata saya ingin meminta maaf kepada sesiapa yang tergvris hati dan terk3san atas pernikahan saya dgn ust. Saya tak minta jd macam ni. Saya terima lamaran ust dulu krn ilmu agama n kebaikan yg sy nampak dlm diri ust masa tu n saya sangat berharap ust boleh membawa saya ke syurga.
Melihat kepada status yang dimuat naik oleh Fatin, dia memilih untuk berdiam diri apabila pihak Erin seolah-olah menggunakan namanya dan anak-anak sebagai punca perpisahan.
Mengambil Ibrah dari bulan yang mulia ini, saya mohon doa : 1.Allah ampunkan d0sa-d0sa saya. 2. Allah kekalkan hati saya untuk sentiasa memaafkan mereka yang masih tidak mahu bertaubat dari menfitn4h saya , walid kepada anak2 dan keluarga serta Allah kurniakan hidayah buat mereka. 3. Ya Allah jadikanlah kami hamba2Mu yang bertaqwa. #diamitulebihbaik
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook
Sumber: Warta Harian via apampink

-----------------------------------------------------------------