Kini Tampak Perubahan Pada Muka. Ali XPDC Sanggup Dedahkan Muka Dan Cerita Di Sebalik Semua Ini Berlaku

Business

Kini Tampak Perubahan Pada Muka. Ali XPDC Sanggup Dedahkan Muka Dan Cerita Di Sebalik Semua Ini Berlaku

Kini Tampak Perubahan Pada Muka. Ali XPDC Sanggup Dedahkan Muka Dan Cerita Di Sebalik Semua Ini Berlaku
Kini Tampak Perubahan Pada Muka. Ali XPDC Sanggup Dedahkan Muka Dan Cerita Di Sebalik Semua Ini Berlaku

Ali yang cukup sinonim namanya sebagai vokalis kumpulan XPDC yang berdepan ins1den dis4mbar ap1 baru-baru ini ketika sedang memb4kar sampah di belakang rumahnya di Klang, Selangor ada berkongsi perkembangan terkini dirinya.


Menerusi satu hantaran di Facebook milik Ali atau nama sebenarnya, Mohd Ali Ismail, dia yang kini lebih fokus kepada aktiviti keagamaan itu mengucapkan terima kasih kepada semua pihak, termasuk penyanyi Datuk Awie dan rakan-rakan yang sempat menziarahi.

ARTIKEL MENARIK: Bella Sah Bercer4i, Sekali Erra Fazira Post Pasal ‘Buaya’ Jadi Tanda Tanya Netizen
loading...


“Alhamdulillah syukur. Jazakallah khairo kasiro.kepada sahabat2 sayap2 wings dan group wings motor society dan semua yg hadir semalam. “Terima kasih dàto Awie dan kumpulan wings. Moga Allah swt berkati dan rahmati kalian semua. Inilah satu jalinan ukhwan dan silaturahim sesama umat. “Moga kekal hingga ke akhir hayat dan moga Allah swt pertemukan kita semua nanti di syurga Allah.. aamin ya rob.. alhamdulillah syukur,” tulisnya di selangi dengan beberapa tanda palang.

Menerusi beberapa foto yang dikongsikan, dapat dilihat keadannya kian beransur pulih. Bagaimanapun, bintang legenda berusia 52 tahun ini masih perlukan rawatan susulan. Ini kerana, difahamkan dia masih s4kit selain tidak boleh berdiri lama kesan ketegangan tisu-tisu kulit yang terb4kar. Lalu, kenalan kini giat mengumpul dana bagi membantu kos rawatan lanjutan buat Ali, mendoakan agar bintang ini dapat sembuh seperti sebelum ini.

Para peminat turut berharap agar segala urusan Ali dipermudah selain menitip doa buatnya agar segera sembuh. Terdahulu menerusi Harian Metro, Ali menjelaskan dia terpaksa dikejarkan ke klinik tapi disaran ke hospital kerana keceder4an yang dialami dalam kejadian pada 26 Mac lalu. “Ap1 cepat meny4mbar tangan dan muka saya.

Letup4n kuat ketika itu turut mengejutkan isteri dan anak-anak,” katanya seperti yang dipetik. Menerusi laporan tersebut, Ali difahamkan sedang memb4kar sampah di belakang rumahnya sebelum ap1 meny4mbar bahagian muka dan tangan apabila dia menggunakan petrol. Sementara itu, 1nsiden yang dialaminya turut mendapat perhatian Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sementa, Dr Daroyah Alwi yang hadir menyerahkan bantuan bagi meringankan beban, selain beberapa pihak lain.- Facebook Mohd Ali Ismail, Ali Russia

Mel3cur 30 peratus, Ali XPDC tak tidur lena 3 bulan

“HAMPIR tiga bulan saya tidak boleh tidur dengan lena. Berat juga susut sebanyak 20 kilogram (kg),” kata penyanyi XPDC, Ali, 52, yang mel3cur 30 peratus di muka, tangan dan kaki selepas dis4mbar ap1 pada 26 Mac lalu. Ali ketika dihubungi berkata, disebabkan waktu tidur tidak menentu, berat badannya turun mendadak selain terpaksa menahan ped1h pada bahagian luk4 yang dialami. “Kalau saya terjaga pada waktu malam memang payah nak tidur. Kadang-kadang saja dapat terlelap, mungkin disebabkan terlalu keletihan. Selain itu, saya juga tidak ada selera makan. Kalau dulu berat badan melebihi 80 kg tetapi kini 62 kg saja,” katanya kepada Harian Metro. Ketika kejadian itu, Ali sedang membkar sampah di belakang rumahnya di Kampung Rantau Panjang, Klang sebelum ap1 m3nyambar bahagian muka dan tangan apabila dia menggunakan petrol.

Ali berkata, sehingga kini dia masih terasa ped1h pada bahagian kulit yang mel3cur namun beransur pulih. “Saya hanya bergantung dengan pil penahan sakit yang diberi doktor dan pengambilan suplemen. Nak pulih daripada kulit yang mel3cur memang ambil masa. Sehingga sekarang pun masih rasa ped1h dan gatal. “Saya juga perlu jaga pantng supaya luk4 m3lecur cepat sembuh. Setakat ini, semuanya berada dalam keadaan baik cuma saya tidak boleh berdiri terlalu lama kerana rasa seperti dic3ngkam akibat pertumbuhan kulit baru,” katanya.Terdahulu seorang kenalan Ali di Facebook dikenali Ali Russia memohon sumbangan orang ramai untuk meringankan beban Ali yang dtimpa musibah itu. Beberapa gambar yang dikongsi juga melihatkan luk4 mel3cur yang dialami Ali kelihatan agak teruk dan belum pulih. Menurut Ali, gambar itu diambil ketika luka4 berkenaan belum pulih sepenuhnya. Bagaimanapun, dia mengizinkan gambar itu dimuat naik supaya boleh dijadikan iktibar kepada umum.

“Sebenarnya itu gambar lama ketika kejadian baru berlaku. Sebelum ini saya tidak kongsikan kepada sesiapa dan saya simpan. Apabila sudah okey mereka minta izin untuk muat naik di media ssial sebagai iktibar kepada orang lain. “Namun, ada juga yang fikir itu adalah keadaan terkini walhal ia gambar lama. Saya harap perkongsian gambar itu dapat dijadikan iktibar kepada semua orang supaya berhati-hati ketika membkar sampah atau melakukan perkara yang membabitkan api,” katanya. Orang ramai yang ingin membantu boleh mendapatkan maklumat lanjut di akaun Facebook Ali Russia.-hmetro



loading...


COVID-19 : Ujian saringan Ali XPDC negatif

KUALA LUMPUR: Vokalis kumpulan XPDC, Ali menjelaskan dia mendapatkan rawatan di Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang, baru-baru ini disebabkan cedera dismbar ap1, bukannya positif COVID-19. Didkwa menghadiri Himpunan Ijtimak Tabligh di Masjid Seri Petaling, Februari lalu mencetu5 kluster dalam penularan COVID-19, Ali yang diketahui ramai aktif dalam kegiatan dakwah, mahu spekulasi konon dihidapi virus berkenaan, dihentikan. Tampil memberi penjelasan, Ali berkata, dia dimasukkan ke hospital berkenaan selama sehari selepas mengalami keadaan yang tidak diingini kecil di rumah, iaitu dismbar ap1 ketika membkar sampah. “Saya dimasukkan ke hospital kerana dismbar api ketika m3mbakar sampah di rumah, Khamis lalu. “Disebabkan itu, tangan kanan, muka dan pergelangan kaki saya terbkar. Doktor mengesahkan kecederaan atau k3bakaran pada anggota yang dialami adalah pada tahap kedua, bukan disebabkan positif COVID-19,” katanya kepada BH Online.

Dengan status dirinya yang aktif menyertai tabligh, gosip konon dirinya dirawat akibat dijangkiti virus berkenaan hangt diperkatakan. Ali berkata, dia tidak menghadiri Himpunan Ijtimak Tabligh di Masjid Seri Petaling seperti yang didkwa. “Saya mengaku jemaah tabligh tetapi saya tidak pergi ke perhimpunan itu. Ketika majlis dianjurkan, saya mengerjakan ibadat Umrah. “Benar, selepas pulang dari Umrah, ada kawan-kawan dari jemaah tabligh datang ke rumah. Tiga hari kemudian, saya jalani ujian saringan. “Alhamdulillah, keputusan negatif, tiada apa yang hendak dirisaukan. Hendak jadi cerita, ketika saya dimasukkan hospital, ada peserta jemaah tabligh diminta menjalani ujian saringan. “Orang yang tidak tahu tahu hal sebenar, membuat sangkaan. Saya harap perkara ini jelas selepas perkongsian saya ini,” katanya yang berharap isu itu tidak diperbesarkan lagi.-berita harian

Bukan sebab hand sanitizer Ali XPDC mel3cur dismbar ap1 – “Saya bkar sampah guna petrol, tiba-tiba melet00p!”

Ali cedera pada tangan, kaki dan muka kerana dismbar ap1 semasa mengemas kawasan rumahnya bulan lalu. MENGALAMI kecederaan teruk pada anggota tubuh akibat disambr ap1 baru-baru ini, vokalis kumpulan XPDC menganggap kejadian itu merupakan ujian dan takdir daripada Allah. Ali atau nama sebenar Mohd Ali Ismail, 52, berkata dia reda dengan apa yang berlaku dan kemalngan itu menjadi asbab untuk dia berehat sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini.

“Saya ni memang tak boleh duduk diam… ingatkan sepanjang PKP ini nak mengemas sekitar kawasan rumah tapi nampaknya kena berehat sepenuhnya. “Biasalah tinggal di rumah kawasan kampung, kerja memang banyak tapi dah takdir jadi begini pula, tak apalah Allah bagi rehat dulu. “Sekarang duduk kat rumah dalam rumah sajalah, cuma dua hari sekali saya akan ke klinik berdekatan untuk cuci luk4,” katanya kepada mStar. Ali reda dengan ujian ini dan menganggap ada hikmah di sebalik kejadian. Pada 23 Mac lalu, Ali melecur 30 peratus di tangan kanan, muka dan pergelangan kaki akibat disambar api ketika membakar sampah di kediamannya di Kampung Rantau Panjang, Klang, Selangor. Kemlangan kecil itu menyebabkan dia terpaksa dikejarkan ke hospital dan ditahan di wad selama sehari.

Sampai sekarang masih rasa lagi skit dan pdih… InsyaAllah kalau ikut rawatan dalam masa dua minggu lagi doktor kata boleh pulih.

Sementara itu, Ali menafikan dkwaan kononnya hand sanitizer atau cecair pembasmi kuman menjadi punca ap1 menymbar anggota tubuhnya. “Ia bukan sebab sanitizer, tak ada kaitan langsung. Puncanya saya bkar sampah guna petrol, tiba-tiba berlaku letupn dan ap1 menymbar anggota badan. “Sampai sekarang masih rasa lagi sakt dan pedih… InsyaAllah kalau ikut rawatan dalam masa dua minggu lagi doktor kata boleh pulih,” ujarnya. Dalam pada itu, Ali turut berterima kasih kepada pihak yang membantu dan menghulurkan sumbangan bagi meringankan beban ditanggungnya itu. Tambah Ali, sumbangan tersebut sedikit sebanyak dapat digunakan untuk membayar kos rawatan. “Alhamdulillah, ada kawan-kawan yang bantu. Wang sumbangan itu boleh digunakan untuk bayar kos rawatan di klinik, sekali pergi cuci luk4 kena bayar lebih RM100!

“Kalau nak pergi hospital agak jauh dan memandangkan sekarang ini tengah tempoh PKP adalah lebih baik kita kurangkan risiko dan terpaksalah pergi klinik swasta yang paling hampir dengan rumah. “Terima kasih banyak-banyak kepada mereka yang membantu memberikan sumbangan. Saya juga mohon orang ramai dapat mendoakan supaya saya cepat sembuh seperti sedia kala,” katanya.-mstar

“Saya Memang S4lah Seorang Jemaah Tabligh Tetapi Saya Masuk Hospital Bukan Kerana COVID-19” – ALI XPDC  

Penyanyi XPDC, Ali menafikan dirinya dijangkiti Covid-19 serta menghadiri Ijtima Tabligh di Masjid Sri Petaling pada 28 Februari hingga 2 Mac lalu. Ali mengakui ada ditahan di wad Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang selama sehari, baru-baru ini. Bagaimanapun katanya dia dimasukkan ke hospital kerana mengalami keceder4an di tangan dan muka selepas dismbar ap1 ketika membkar sampah. “Saya memang salah seorang jemaah Tabligh tetapi saya tidak ke perhimpunan itu pada tarikh berkenaan dan saya juga tidak ada kontak rapat dengan jemaah yang positif Covid-19. “Orang sangka saya antara yang dijangkiti menerusi cara kontak rapat dengan pesakit. Sedangkan saya sebenarnya mengalami sedikit perkara yang tidak diingini disambr ap1 di tangan dan muka serta memerlukan rawatan di hospital.

“Saya mendapatkan rawatan di hospital itu dan ditahan di wad selama sehari. Disebabkan inilah cerita terbabit timbul,” katanya. Menurutnya, dengan statusnya yang aktif menyertai tabligh, masyarakat menyangka dia antara individu positif Covid-19 apabila dimasukkan ke hospital. “Tak dinafikan, sekarang apabila ada orang tabligh masuk hospital, orang tentu sangka itulah penyakitnya.

“Nak dijadikan cerita, kejadian menimpa saya ini sama tarikh dengan kek3cohan akibat wabak Covid-19 di mana jemaah tabligh diminta menjalani ujian saringan. “Alhamdulillah, saya tidak dijangkiti Covid-19. Kejadian yang menimpa saya bukanlah serius sangat dan insya-Allah boleh pulih,” katanya. Ali mengharapkan semua peminat mendoakan yang terbaik buatnya. “Saya bersangka baik dengan ujian Allah kerana percaya semuanya dah diaturkan. Saya reda dengan apa yang berlaku dan ketentuan Allah. Yang penting saya hanya kena bersabar dan solat kerana itu sebahagian daripada iman,” katanya. Terdahulu, isteri Ali memuat naik kenyataan di Facebook menafikan suaminya dimasukkan ke hospital akibat positif Covid-19 -gempak

via Era Kini


-----------------------------------------------------------------