Kalau tak reti tanggungjawab jangan jadi bapa. Mengejutkan bila tiba tiba Rita Rudaini selamba je sound setepek bekas suami Lufya Omar.

Business

Kalau tak reti tanggungjawab jangan jadi bapa. Mengejutkan bila tiba tiba Rita Rudaini selamba je sound setepek bekas suami Lufya Omar.

Pelakon Rita Rudaini memberi peringatan kepada bekas suami Lufya Omar, Dr Che Hafiz untuk menjalankan tanggungjawab memberi nafkah kepada anak perempuannya, Laana Haura.

Kalau tak reti tanggungjawab jangan jadi bapa. Mengejutkan bila tiba tiba Rita Rudaini selamba je sound setepek bekas suami Lufya Omar.
Menurut Rita, dengan kecanggihan teknologi yang ada pada masa sekarang lebih memudahkan untuk melakukan.

ARTIKEL MENARIK: Balu Abam terkedu dan tergamam lagi. Mengejutkan rupa rupanya Ali Puteh senyap senyap je buat benda ni kat Balu Abam. Warganet terkejut sampai macam tu sekali yang Ali Puteh buat.
loading...


“Dah ada akaun bank sendiri dah ka Haura? Lagi senang la daddy Haura nak bagi duit kat Haura. “Hidup di zaman canggih moden ni macam-macam cara dan cabang nak bagi nafkah kat anak.  “Nak bagi dengan tak bagi ja. Tapi jangan la berdrama kata bagi sebenarnya hado,” tulisnya.

Tambah ibu tunggal kepada dua orang anak ini, tak salah untuk bergembira di luar tetapi kewajipan jangan diketepikan. “Nak bergembira, bergembira la tapi jangan lupa bagi nafkah anak. Dapat pahala. Malu kat orang aih kerja doktor tapi bengap bab tanggungjawab.

“Tanggungjawab sebagai bapa ni tak perlu kena pi bayar masuk koleh belajar. Kalau rasa diri tu manusia, jadi la sebagai seorang manusia. “Kalau tak reti tanggungjawab, jangan jadi manusia. Tukar la jadi tapir ka, tenuk ka, khnzir ka,” tulisnya lagi.

Terdahulu, Rita mendirikan rumah tangga dengan pemain bola sepak, Aidil Zafuan namun berpisah pada tahun 2013. Hasil perkahwinan itu, pasangan tersebut dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Airit Rayyan Rizqin dan Airit Qaqa Arjuna.

Bukan Nak Cari Publisiti Tapi Demi Kebaikan. Lufya Omar Mahu Bekas Suami Dia Contohi Seorang Artis Lelaki Ini. Tapi Ini Pula Jawapan Dr Che Hafiz

Penyanyi, Lufya Omar berharap agar bekas suaminya Dr. Che Hafiz dapat mencontohi sifat pelakon, Sharnaaz Ahmad yang amat menyayangi dan perihatin mengenai kebajikan anak. Menurut Lufya, bekas suaminya itu sudah tidak berjumpa dengan anaknya hampir setahun setengah.

“Dia nak jumpa anak I okay. I dah cakap banyak kali siap ada bukti mesej. I cakap you can come to the house jumpa anak. “Kalau tak nak datang rumah tengok muka kita ke you can go to library atau playground. “Nak seribu daya, tak nak seribu dalih. Sebagai contoh Sharnaaz, saya sangat hormati dia. Dia ada masalah yang besar juga. Saya petik benda ni sebab nak jadikan dia satu benda yang positif.

“Dia turunkan ego dia, kemarahan dia dan sebagainya dia tolak tepi sebab anak. Itu saya respect. Anak saya perempuan, saya tak boleh terima. Lama dia tak jumpa anak. “Dalam setahun lebih, dia tak jumpa anak. Saya fikir pasal Haura masa depan dia. Kesian dia,” katanya jujur. Lufya yang menitiskan air mata turut memberitahu, dia mempunyai sebab tersendiri mengapa dia tidak membenarkan suaminya itu berjumpa dengan anaknya selain daripada kawasan rumah.

“Ada video dia panggil daddy tapi tak pandang. So macam mana dia kata saya halang pula. Kalau betul-betul sayang anak, dari mula dah boleh nampak rindukan anak. “Ada sebab kenapa tak boleh tapi saya tak boleh cerita. Saya seorang ibu dan saya seorang perempuan saya kena jaga anak saya.

“Saya tak nak share tapi adalah sebabnya. Kalau dia tak nak bincang dengan saya tak mengapa just jumpa anak,” jelasnya lagi. Bekas peserta Akedemi Fantasi musim ke-6 itu berkata demikian ketika ditemui di majlis sidang media Nurflix.tv anjuran Nurflix Inisiative di Masjid Diraja Tengku Ampuan Jemaah Bukit Jelutong, Shah Alam pada Khamis. Jelas Lufya lagi, sekiranya masih tiada maklum balas berhubung isu ini, dia tidak akan teragak-agak untuk membawa perkara ini ke tengah.

“Saya minta orang di luar sana berdoa supaya saya dapat berbincang dengan baik atau bawanya ke tengah. “Saya akan tuntut pasal anak. Saya nak pergi umrah bawa anak pun tak boleh. Sejak dari itu saya mula fikir macam mana nak sekolah. “Soal nafkah dan anak semua tu saya tak nak cakap lagi sebab saya dah ulang banyak kali. “Saya bukan nak aibkan dia, saya nak bagi kesedaran. Ni bukan kes cari glamor ini kes masa depan anak,” katanya yang turut menambah, nasihat yang baik dari orang sekeliling juga penting.

“Kalau kawan yang baik, dia takkan bagi nasihat bukan-bukan dan bawa ke tempat bukan-bukan. “Kawan yang baik akan ajak you pergi kelas agama, muhasabah diri supaya jadi orang baik bapa yang baik walau you tak bersama dengan I lagi,” katanya. Terdahulu, Nurflix.tv merupakan platform streaming TV Online yang menawarkan kandungan digital yang berlandaskan aspek adab dan akhlak.Lufya bakal tampil menerusi rancangan berjudul The Khadijas yang turut bakal melibatkan ramai selebriti wanita, antaranya Ernie Zakri, Sherry Al-Hadad, Hawa Rizwana dan ramai lagi.-mstar


loading...


Berpisah Sebab Orang Ketiga. Setelah Sekian Lama Menyepi Akhirnya Bekas Suami Lufya Tampil Bersuara Lantang Bongkarkan Punca Mengejutkan Perpisahan Mereka.

Bekas suami kepada penyanyi Lufya Omar, Dr Che Hafiz menafikan dakwaan yang mengatakan dia meminati kaum sejenis. Tegas Dr Che Hafiz, perpisahan yang berlaku disebabkan tidak ada persefahaman antara dirinya dengan Lufya.

“Dkwaan yang mengatakan saya suka dengan kaum sejenis itu adalah tidak benar sama sekali. Saya bukan gay. Takkan bila badan sado dengan ramai kawan lelaki terus dicop minat kaum sejenis? “Perpisahan saya dengan Lufya bukan disebabkan saya suka lelaki ataupun ada orang ketiga. Tetapi kami tidak ada persefahaman dan beberapa perkara yang saya tak boleh kongsikan kepada umum.

“Zaman sekarang ini bukan saya saja terkena, ramai lagi kat luar sana. Mereka boleh ja guna gambar saya untuk buat akaun palsu. “Saya hanya ada akaun Facebook dan Instagram saja. Kalau nak kenal siapa individu sebenar di sebalik identiti saya itu ajak la dia keluar.

“Saya sebagai doktor takkan nak buat macam tu. Baik saya buat perkara yang mendatangkan faedah. “Walaubagaimanapun, saya tetap memandang perkara ini serius sebab tak lama lagi saya akan buka sebuah klinik sendiri. Jadi saya taknak orang salah faham dan fikir bukan-bukan,” katanya ketika dihubungi Gempak.

Dalam pada itu, pemilik nama Dr Che Muhammad Hafiz Che Baharum menasihati agar orang ramai lebih berhati-hati serta tidak cepat melatah dengan perkara yang belum sahih. Saya tak salahkan warganet yang membuat andaian kerana mereka tidak tahu hal sebenar. Mereka hanya komen berdasarkan pengetahuan yang mereka tahu dengan dipengaruhi orang sekeliling.

“Saya nasihatkan kepada masyarakat supaya lebih berhati-hati dalam hal seperti ini. Jangan terlalu cepat percaya dengan isu yang belum pasti kesahihan dan kebenarannya,” katanya lagi. Dr Che Hafiz mengesahkan rumah tangganya sudah berakhir selepas berpisah talak satu pada 17 Jun lalu di Mahkamah Rendah Syariah Daerah Petaling, Shah Alam.

Dr Che Hafiz dan Lufya mendirikan rumah tangga pada 26 November 2016 dan dikurniakan seorang cahaya perempuan, Laana Haura yang kini berusia tiga tahun. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Sumber: gempak

Akui Terkejut Dengan Kenyataan Yang Lufya Keluarkan. Akhirnya Dr Che Hafiz Tampil Buka Mulut Beri Respon Padu Buat Lufya.

Nampaknya, kemelut rumah tangga Lufya Omar masih tiada kesudahan lagi apabila pelakon itu meluahkan rasa kesal apabila suaminya, Dr Che Muhammad Hafiz Che Baharum sudah hampir setahun tidak menjenguk anak, Laana Haura.

Tidak hanya berdiam diri, Dr Che Hafiz tampil mempertahankan dirinya mengenai dakwaan berkenaan. Menurutnya, Lufya boleh sahaja menghubunginya atau selesaikan masalah mereka dengan saluran yang betul tanpa perlu menghebahkan kepada umum.

Katanya lagi, dakwaan isterinya itu boleh menimbulkan pandangan buruk terhadap dirinya. Akui terkejut dengan kenyataan Lufya itu, Dr Che Hafiz bagaimanapun enggan mengulas mengenai dakwaan tersebut kerana ianya isu perbadi untuk dikongsikan.

“Saya terkejut juga bila baca kenyataannya itu. Sepatutnya dia boleh saja hubungi saya untuk selesaikan masalah antara kami. Dia boleh gunakan saluran yang betul untuk selesaikan perkara itu tapi kenapa perlu begini? “Sebenarnya saya tak nak ulas lebih lanjut perkara ini sebab ia melibatkan kehidupan peribadi yang tidak perlu orang luar masuk campur,” katanya kepada mStar Online.

Dalam pada itu, Dr Che Hafiz turut meminta agar Lufya memperbanyakkan amalan dan muhasabah diri dalam bulan Ramadan ini dan bukannya sibuk menyebarkan cerita tidak benar mengenainya. “Cukuplah-cukuplah keluarkan kenyataan tidak benar, orang mungkin sudah muak dan letih dengan isu ini. Lagipun kita dalam bulan Ramadan sepatutnya kena perbaiki diri dan perbanyakkan amal ibadah,” katanya. Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!Sumber : Rotikaya

Setelah Sekian Lama Menyepi Akhirnya Kemelut Tentang Rumah Tangga Lufya Dn Bekas Suami Terjawab. Tak Sangka Rupanya Ini Sebab Rumah Tangga Retak.

Suami kepada penyanyi dan pelakon, Lufya Omar, Dr Che Muhammad Hafiz Che Baharum, 29, mengesahkan dirinya sudah menjatuhkan talakk kepada isterinya itu minggu lalu. Jelas Dr Che Hafiz, perkara tersebut dilafazkannya menerusi aplikasi WhatsApp selepas perbincangan untuk menjernihkan keadaan seperti menemui jalan buntu.

“Saya sudah menerima permintaan Lufya untuk meminta untuk dilepaskan. Akhirnya saya menyambutnya dengan cara baik minggu lalu ketika kami berhubung menerusi WhatsApp bagi membincangkan hal rumah tangga. Bagaimanapun, apa yang boleh saya katakan, perbualan kami tidak mencapai kata sepakat,” jelasnya kepada MH.

Ditanya mengenai apakah punca sebenar hingga membawa kepada konflik tersebut, Dr Che Hafiz enggan mengulas lanjut. Sebaliknya, dia mengharapkan agar apa yang telah berlaku dapat diselesaikan dengan cara baik.

“Saya harap penjelasan ini sudah pun jelas. Ia terlalu peribadi untuk saya kongsi. Banyak hati yang perlu dijaga. Namun saya mengharapkan agar warganet tidak membuat sebarang spekulasi. Saya lebih mengenalinya dan begitu juga dengan dia. Doakan yang terbaik buat kami demi anak. Selebihnya, biarlah kami yang selesaikan,” katanya yang tidak lagi tinggal sebumbung kira-kira tiga bulan lalu.

Terdahulu, kisah perg0lakan rumah tangga bintang Mahar Tanpa Cinta berusia 34 tahun itu mulai diperkatakan apabila dirinya ada memuat naik status yang antara lain menyentuh isu berkaitan rumah tangga. Bagaimanapun, perkongsian tersebut telah dipadam Lufya bagi mengelakkan sebarang telahan dibuat warganet. Sekadar imbasan, Lufya dan Hafiz diijabkabulkan pada 26 November 2016 dan dikurniakan seorang puteri yant diberima Laana Haura, kini berusia dua tahun.Terdahulu,

” Sejak Kawin U Dah Buat Penganiayaan Yang Tak Terjangkau Fikiran”- Lufya B3rang Dengan Sikap Suami. Pelakon dan penyanyi Lufya Omar, 34, mend4kwa dia telah dian!aya oleh suaminya, Dr. Che Muhammad Hafiz Che Baharum, 29.

Mendedahkan perkara terbabit di laman Instagram miliknya, Lufya memuat naik paparan skrin Instagram Hafiz setelah Lufya dis3kat oleh suaminya sendiri di laman sos!al terbabit. Follow.. unfollow..blocked? Follow.. unfollow.. blocked? Ni cara nak selesaikan masalah ke?

Lari dari tanggungjawab sehingga masuk 3bulan setengah berturut-turut. Jangan cakap isteri tak tutup aib suami kalau suami tu yang buka aib di dada! Dah cukup lama aku bersabar. Dah cukup lama aku dianiaya! Fitnah isteri kat keluarga macam2 just to cover ur BIG MISTAKES. Enough is enough. Aku bercita-cita nak jadi isteri solehah sebab tu aku diam sampai makan diri.

Aku pernah sakit aku kemurvngan tak sangka impian dan cita2 nak jadi isteri solehah sesukar ini cobaanya. Kesabaran aku diduga terlalu lamaSejak 3bulan kita berkahwin u dah buat peng4niayaan yang tak terjangkau fikiran. Kesalahan itu kau ulang sehingga 6x! Aku diam.. aku diam.. aku diamm sampai tak mampu aku pikul sendiri lagi. Lvka kat badan tak sesakit lvka kat dalam hati ni. Tqsm. Menjengah di ruangan komen, rakan artis Salima , Fetri Yahya turut berdoa agar urusan lufya di permudahkan..Sumber: gempak


-----------------------------------------------------------------