Tiada air di Selangor, Ebit Lew beli dua lori air yang besar untuk bantu penduduk

Business

Tiada air di Selangor, Ebit Lew beli dua lori air yang besar untuk bantu penduduk

MasaIah air di Selangor sememangnya bukan sesuatu yang baru untuk dihadapi oleh penduduknya. Hampir setiap bulan pasti berlaku gangguan tersebut sehingga orang ramai sudah pen4t untuk mervngut.

Tiada air di Selangor, Ebit Lew beli dua lori air yang besar untuk bantu penduduk

 


Kali ini, masaIah itu kembali menghantvi penduduk ditambah dengan Perintah Kawalan Pergerakkan Bers4sar (PKPB) yang terpksa mereka lalui disebabkan penvlaran pndemik C0v1d-19 yang semakin ‘menggiIa’.

ARTIKEL MENARIK:Dah panggil tapi tak datang, akhirnya SPRM dedah pelakon lelaki dan pengacara wanita akan disiasat
loading...


Datang bagi air bersih

Oleh sebab itu, pendakwah terkenal Ustaz Ebit Lew terpanggil untuk memberikan bantuan kepada sebahagian penduduk yang terjej4s ak1bat daripada masaIah tersebut.

Menerusi posting di laman Facebook, beliau memaklumkan telah membeli dua lori besar air untuk diagihkan kepada penduduk di Pinggiran Batu Caves, Gombak.



Dari malam hingga subuh bantu beri air.


Beliau berkata, urusan mengagihkan air telah dilakukan sejak jam 10 malam sehingga subuh bagi memastikan penduduk sekurang-kurangnya mendapat bekalan air.



loading...


Sayv lihat warga emas minta air.


Tambahnya, melihat keadaan orang yang sudah berusia mahu mendapatkan air membuatkan dirinya berasa sayv dan meminta pembantunya menolong warga emas meng4ngkat air untuk dibawa ke kediaman masing-masing.


Tak perlu kej4r jawatan nak bantu orang.

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet telah meninggaIkan komen dengan meluahkan rasa terharv atas keprihatinan yang ditunjukkan pendakwah berkenaan.


Tak perlu jadi menteri untuk bantu rakyat.


Semoga Allah permudahkan urusan ustaz.


Mereka juga t1dak lepas mendoakan agar Ebit terus dimurahkan rezeki dan diberi kesihatan yang baik agar dapat membantu orang ramai lagi.

 

Sumber: Ebit Lew, omm


Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

-----------------------------------------------------------------