Tiada pendapatan lepas Abam Bocey pergi buat selamanya. Akhirnya ini yang Nor Hidayah lakukan demi kelangsungan hidup mereka anak beranak

Business

Tiada pendapatan lepas Abam Bocey pergi buat selamanya. Akhirnya ini yang Nor Hidayah lakukan demi kelangsungan hidup mereka anak beranak

Kehilangan suami tercinta bukanlah suatu yang mudah untuk diharungi, apatah lagi baru beberapa tahun bergelar suami isteri. Namun, buat isteri kepada Syed Umar Mokhtar atau lebih dikenali sebagai Abam Bocey, Nor Hidayah Mohd Ali, hidup mesti diteruskan demi kelansungan anak tunggal mereka, Syed Uthman Hamzah.

Tiada pendapatan lepas Abam Bocey pergi buat selamanya. Akhirnya ini yang Nor Hidayah lakukan demi kelangsungan hidup mereka anak beranak
Tiada pendapatan lepas Abam Bocey pergi buat selamanya. Akhirnya ini yang Nor Hidayah lakukan demi kelangsungan hidup mereka anak beranak

Hidayah atau lebih mesra dipanggil Dayah kini menjalankan perniagaan Kasih Chocolate dengan bantuan abangnya yang turut menguruskan perniagaan tersebut. “Alhamdulillah syukur order masuk lagi. PA Dayah @sirazmier kata 10,000 biji Kasih Chocolate dayah kena buat utk customers.

ARTIKEL MENARIK:Halang anak jumpa Ali Puteh. Akhirnya Hidayah tampil bersuara lantang selepas Ali Puteh dkwa dia tidak benarkan jumpa anak Abam
loading...


“Terima kasih @sirazmier uruskan hal-hal order customers & postage serta akaun syarikat. Syukur pada Allah ramai yang beli & ramai yang repeat,” tulis Dayah di akaun Instagram miliknya. Seperti di dalam setiap entri di Instagramnya, Dayah tidak lupa untuk mendoakan dan menghadiahkan Al-Fatihah buat suaminya yang disayangi, Syed Umar Mokhtar.
Abam Bocey yang telah pergi buat selamanya pada 10 Februari lalu, dan tinggalkan seorang balu Nor Hidayah Mohd Ali serta seorang cahaya mata, Syed Uthman Hamzah. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!
Sumber: GEMPAK

Mengejutkan Ali Puteh Dedahkan Lepas Pemergian Abam Dia Tidak Boleh Jumpa Ank Abam. Rupanya Sampai Macam Ni Sekali Keluarga Isteri Abam Buat Pada Ali Puteh.

KUALA LUMPUR: Biarpun sudah lama melupakan kontroversi antara dirinya dan kakak ipar, Siti Nurhidayah Mohd Ali, namun, ada hakikat yang perlu diterima pelawak Ali Puteh atas apa yang berlaku. Sejak krisis membabitkan dakwaan membolt harta tinggalan abang, Abam Bocey tercetus, Ali mengaku hubungan kekeluargaan kedua-dua belah pihak terputus.
Malah, Ali mengatakan, niat bersemuka dan menjernihkan keadaan terbantut apabila semua peluang berkomunikasi termasuk menerusi media sosial disekat. Enggan menyalahkan mana-mana pihak, Ali atau nama sebenar, Syed Ali Mubarak Syed Mohd Rizuan, 31, akur dengan situasi yang berlaku.
Cuma jauh di sudut hati, terbit rasa rindu untuk melihat wajah satu-satunya zuriat yang ditinggalkan abang, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang berusia 10 bulan. “Sejak kejadian itu, hubungan kami terputus. Malah, kami disekat di media sosial oleh seluruh anggota keluarganya. “Saya faham, selepas apa yang berlaku, situasi menjadi semakin sukar.

loading...


Media Sosial Sudah Disekat
“Cuma terkilan apabila tidak dapat berjumpa anak saudara. Hendak tengok di media sosial mereka tidak boleh sebab sudah disekat. “Mujur bekas pemandu abang memuat naik foto atau video Uthman di media sosialnya, dapat kami menumpang tengok sambil melepaskan rindu,” katanya kepada BH Online.
Ali atau nama sebenar, Syed Ali Mubarak Syed Mohd Rizuan berkata, sebagai bapa saudara, tiada apa yang diharapkan selain melihat anak Uthman membesar dengan sempurna. “Insya-Allah selepas Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) tamat, saya berhasrat bertemu isteri abang dan keluarganya untuk menjernihkan keadaan. Kami mahu melihat anak buah yang amat dirindui itu.
“Buat masa ini, biarlah saya tengok Uthman dalam media sosial sahaja. Dapat melihat dia sihat dan membesar dengan sempurna sudah cukup menggembirakan kami sekeluarga,” luah Ali. Sebelum ini, dilaporkan, anggota kumpulan Puteh ini pernah melahirkan hasrat untuk bertemu kakak iparnya itu secara tertutup untuk meminta maaf.
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Sumber : BH

Nekad Beri Bantuan Mkann Pada Barisan Hadapan. Tak Sangka Kali Ini Giliran Hidayah Isteri Kepada Abam Bocey Pula Beri Sumbangan Pada Barisan Hadapan.

Setiap manusia yang di ciptakan oleh Allah S.W.T. adalah berbeza-beza samaada dari segi rupa paras, bangsa, keturunan, latar belakang pendidikan termasuk juga ada yang fakir, miskin , kaya, cerdik, kurang cerdik, ccat anggota dan sempurna anggota dan sebagainya.
Tetapi sesungguhnya Allah S.W.T. tidak pandang pada fizikal manusia dan yang paling adalah pada hatinya iaitu hati yang bertakwa kepada-Nya. Sesungguhnya orang yang paling mulia dikalangan manusia adalah orang yang paling bertakwa.
Salah satu sifat orang mukmin adalah hati dan jiwanya sentiasa suka bantu membantu. Hati dan jiwanya akan resah apabila berlalu satu hati tidak ada bantuan yang dapat diberikan. Dia akan memberikan bantuan walaupun sekecil mana kepada saudara-sauadara yang perlukan bantuan dan khidmat daripada dirinya.
Isteri kepada pelawak Abam Bocey, Siti Nurhidayah Mohd Ali, 28, berkongsi rezeki menghulurkan bantuan makanan kepada ‘frontliners’ yang bekerja di sekitar Sabak Bernam bagi menangani w4b4k c0v1d-19. Menerusi sebuah entri di Instagram (IG), Hidayah mewakilkan ahli keluarganya untuk keluar menghantar bungkusan tersebut di beberapa buah tempat.
“ Syukur Alhamdulillah dapat kongsi rezeki bersama, terima kasih famili ku tersayang, tq Abah @farhana_2709 @zainuddin_94 @sirazmier @zmierherbs @sitiaishah577 hantarkan.. Al-fatihah (DIBACA) buat suami Syed Umar Mokhtar.. #alfatihahabam #KitaBaikkRamaiSayang ” tulisnya.

Dalam pada itu, Hidayah tidak lupa untuk sedekahkan al-fatihah kepada Abam yang pergi menghadap illahi pada 10 Februari lalu akibat dem4m panas. Abam atau nama sebenarnya, Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan, 32 itu tinggalkan seorang balu dan seorang anak lelaki yang berusia 10 bulan, Syed Uthman Hamzah Al-Juffery.
Rata-rata pengikut sangat terharu apa yang dibuat oleh balu Abam ini. Semoga ramai lagi dapat membantu pada golongan yang memerlukan. Sekadar makluman, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan kerajaan memutuskan untuk melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan, mulai Rabu (18 Mac) hingga 14 April 2020, di seluruh negara.
Sumber : Gempak via apampink

-----------------------------------------------------------------