Dikatakan gatal nak berkahwin awal. Sekali ini respon Haqiem Rusli isu nikah gadis 19 tahun.

Business

Dikatakan gatal nak berkahwin awal. Sekali ini respon Haqiem Rusli isu nikah gadis 19 tahun.

BEBERAPA hari lagi penyanyi Haqiem Rusli akan menamatkan zaman bujang dengan gadis pilihannya, Anis Sofea.

Dikatakan gatal nak berkahwin awal. Sekali ini respon Haqiem Rusli isu nikah gadis 19 tahun.



Gosip hubungan cinta antara Haqiem dan Anis Sofea bukan perkara baharu apabila warganet sebelum ini pernah mengaitkan mereka sedang bercinta.

ARTIKEL MENARIK:Fara Fauzana dedah disahkan positif CvdI9. Sekali rupanya ini punca dia dijangkiti.
loading...


Namun pada ketika itu kedua-dua mereka masih mengunci mulut sehinggalah baru-baru Haqiem berkongsi hasrat untuk berkahwin pada Jumaat, 19 November ini ketika muncul di Anugerah Bintang Popular Berita Harian Ke-34 (ABPBH34) Sabtu lalu.

Bagai pinang dibelah dua, rata-rata warganet memuji keayuan gadis berusia 19 tahun ini lebih-lebih lagi selepas dia mengambil keputusan untuk mengenakan hijab.


Haqiem Rusly gatal nak kahwin?

Apabila ditanya mengenai dirinya ‘gatal’ hendak berkahwin dengan gadis berusia 19 tahun, Haqiem mengatakan bahawa dirinya sudah bersedia untuk menjadi seorang suami dan tidak ada istilah ‘gatal’ untuk berkahwin bagi dirinya.

Saya ni bukan buat benda yang salah. Saya war-warkan benda ni. Kalau saya senyap-senyap tu ye lah. Tak ada istilah gatal nak kahwin sebab saya rasa saya dah bersedia tapi dalam masa yang sama saya nak menjadi seorang suami ni saya masih belajar apa yang sedang buat.

Dalam pada itu, Haqiem turut memberitahu bahawa tema perkahwinannya adalah bertemakan sky glass, namun dia memberi bakal isterinya untuk memilih tema bagi resepsi mereka.

Untuk baju pernikahan kita ada Razman Razmi. Malam tu respesi kita pakai baju dari Rizman Ruzaini.

Video:

https://youtu.be/A4gMz8XyjCU

Memang Cantik Orangnya. Kenali Anis Sofea Bakal Isteri Haqiem Rusli. Rupanya Bukan Calang Calang Orang.

BEBERAPA hari lagi penyanyi Haqiem Rusli akan menamatkan zaman bujang dengan gadis pilihannya, Anis Sofea. Gosip hubungan cinta antara Haqiem dan Anis Sofea bukan perkara baharu apabila warganet sebelum ini pernah mengaitkan mereka sedang bercinta.

Namun pada ketika itu kedua-dua mereka masih mengunci mulut sehinggalah baru-baru Haqiem berkongsi hasrat untuk berkahwin pada Jumaat, 19 November ini ketika muncul di Anugerah Bintang Popular Berita Harian Ke-34 (ABPBH34) Sabtu lalu.

Bagai pinang dibelah dua, rata-rata warganet memuji keayuan gadis berusia 19 tahun ini lebih-lebih lagi selepas dia mengambil keputusan untuk mengenakan hijab.

Berikut adalah trivia bakal isteri Haqiem Rusli.

Nama sebenar ialah Wan Anis Sofea Wan Zamzuri. Berumur 19 tahun, keluarga gadis ini berasal dari Kelantan.– Anis Sofea menamatkan pengajian di peringkat SPM di Sekolah Menengah Kebangsaan Seksyen 5 Wangsa Maju. Merupakan seorang selebriti media sosial dengan memiliki hampir 41,000 pengikut di Instagram.

Anis Sofea mula bertemu dan berkenalan dengan Haqiem atas urusan perniagaan. Anis Sofea juga merupakan pengasas dan rakan kongsi perniagaan restoran makan Santhai Village bersama Haqiem. Mereka berkawan selama hampir dua tahun sebelum mengambil keputusan untuk berkahwin.


Anis Sofea mula menukar imej dengan berhijab baru-baru ini. Anis Sofea mula menukar imej dengan berhijab baru-baru ini. Anis Sofea juga sudah memadam foto dan video lama di Instagram. Buat masa ini dia hanya berkongsi dua keping foto bertarikh 31 Oktober lalu dengan imej baharunya itu.

Ruangan komen mula dibanjiri dengan ucapan tahniah daripada netizen sejak Haqiem berkongsi berita berkenaan di ABPBH34 Sabtu lalu. Anis Sofea bakal mendirikan rumah tangga besama Haqiem pada 19 November depan. Ramai warganet memuji Anis Sofea kerana dikatakan mirip dengan wajah pelakon Hanis Zalikha.

Busana pernikahan mereka direka khas oleh Razman Razmi manakala pereka fesyen Rizman Ruzaini diberi kepercayaan untuk menghasilkan pakaian untuk malam resepsi. Haqiem menghadiahkan sebuah lagu khas untuk bakal isterinya itu berjudul “Hitam saksi putih”.

Haqiem pertahan trofi Penyanyi Lelaki Popular

Penyanyi Haqiem Rusli mempertahankan trofi Penyanyi Lelaki Popular Xiaomi, Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) Ke-34. Dengan kemenangan itu, Haqiem atau nama sebenar Ridzuan Haqiem Rusli, 23, mengetepikan empat calon lain iaitu Khai Bahar, Amir Masdi, Naqiu dan Azzam Sham.

Haqiem yang dinobatkan Bintang Paling Popular ABPBH 33 berkata, kejayaan itu dicapai hasil kerja keras kelab peminat, Qiemilio. “Walaupun ada segelintir peminat patah hati dan berhenti daripada mengikuti saya di Instagram (IG) selepas mengumumkan bakal berkahwin, namun, masih ramai lagi yang beri sokongan tidak berbelah bahagi.

“Ini bukanlah kemenangan mudah seperti yang ramai sangka. Walaupun saya pernah memenangi anugerah ini tahun lalu, kami ‘struggle’ mempertahankan gelaran itu. “Ini kerana saingan terdekat saya, Khai Bahar tidak kurang hebatnya,” katanya kepada BH Online.




Haqiem berkata, setiap kali merangkul trofi, dia lebih memikirkan tanggungjawab yang perlu dipikul. “Setiap kali menangi trofi, saya anggap ia suatu tanggungjawab cukup besar kerana peminat meletakkan seluruh kepercayaan kepada kita.

“Sama seperti tahun lalu, bagi meraikan kejayaan dan jika keadaan mengizinkan, saya ingin menganjurkan ‘showcase’ secara fizikal atau virtual untuk peminat,” katanya. Pada malam kemuncak ABPBH 33, Haqiem yang popular dengan lagu Mimpi merampas trofi daripada Khai yang mendominasi kategori Penyanyi Lelaki Popular bagi tempoh tiga tahun berturut-turut.

Haqiem juga membawa pulang trofi kategori online, Lagu Paling Boom. Pada edisi lalu, Haqiem memperoleh 22,332,676 undi yang melayakkan dirinya diangkat sebagai Bintang Paling Popular ABPBH 33. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : http://limauasamboi.pw/ via ttk

Tampil Dedah Wajah Bakal Isteri Dan Bakal Langsungkan Majlis Pada 19 November. Sekali Haqiem Rusly Jawab Isu Nikah Gadis Umur 19 Tahun.

Sebelum ini, penyanyi Haqiem Rusly telah mengejutkan para peminat apabila mengumumkan dirinya bakal menamatkan zaman bujang dengan wanita pilihannya pada 19 November (Jumaat) ini.

Bakal bernikah pada 19 November

Menerusi temu bual di Melodi pada Ahad, pemilik nama Ridzuan Haqiem Rusli bakal melangsungkan pernikahannya pada petang dan pada sebelah malam pula akan diadakan satu resepsi secara kecil-kecilan untuk keluarga serta beberapa rakan artis sahaja. Saya akan bernikah pada 19 November. Saya akan buat nikah petang tu dan malam kita akan buat resepsi secara kecil-kecilan. Saya hanya buat jemputan untuk keluarga dan rakan artis pun tak banyak yang boleh datang.

Setelah dua tahun bersulam cinta, pelantun lagu ‘Mimpi’ ini menyatakan bahawa dia ingin menjaga privasi hubungannya. Lebih menarik lagi apabila wanita yang berjaya memikat hati Haqiem adalah rakan kongsi dan bukan seorang artis. Saya jenis menjaga privasi sebab dahulunya saya bukan seorang yang menjaga privasi dan itu memakan diri saya.

Dia seorang rakan bisnes saya. Kami berjumpa dalam bisnes dia bukan seorang artis dan kenal-kenal dari situ lah. Dia sangat sempoi. Pada pandangan saya dia sangat lengkap untuk saya. Untuk menemani saya, hidup dengan saya selama-lamanya. Saya sangat happy. Kedatangan dia dalam hidup saya banyak mengubah saya.

Haqiem Rusly gatal nak kahwin?

Apabila ditanya mengenai dirinya ‘gatal’ hendak berkahwin dengan gadis berusia 19 tahun, Haqiem mengatakan bahawa dirinya sudah bersedia untuk menjadi seorang suami dan tidak ada istilah ‘gatal’ untuk berkahwin bagi dirinya. Saya ni bukan buat benda yang salah. Saya war-warkan benda ni. Kalau saya senyap-senyap tu ye lah. Tak ada istilah gatal nak kahwin sebab saya rasa saya dah bersedia tapi dalam masa yang sama saya nak menjadi seorang suami ni saya masih belajar apa yang sedang buat.

Dalam pada itu, Haqiem turut memberitahu bahawa tema perkahwinannya adalah bertemakan sky glass, namun dia memberi bakal isterinya untuk memilih tema bagi resepsi mereka. Untuk baju pernikahan kita ada Razman Razmi. Malam tu respesi kita pakai baju dari Rizman Ruzaini. Sumber : Oh Bulan

Betul Ke Sarah Suhairi Yang Bakal Bergelar Isteri Haqiem Rusli. Ini Jawapan Haqiem Rusli.

Ramai yang tahu bahawa penyanyi Haqiem Rusli bakal mendirikan rumah tangga tidak lama lagi, namun identiti bakal isterinya masih menjadi tanda tanya sehingga hari ini.

Macam-macam nama para peminat telah sebutkan tetapi pelantun lagu Tergantung Sepi itu masih lagi mengambil pendekatan untuk mengunci mulutnya dari mendedahkan identiti wanita itu.

Di sebalik keghairahan ramai mencari siapakah wanita bertuah itu, ada pula yang bertanya adakah penyanyi Sarah Suhairi yang bakal mendirikan rumah tangga bersama jejaka itu

Sarah ke yang akan kahwin dengan Haqiem?

Namun jawab penyanyi yang digilai ramai wanita terutamanya dikalangan remaja itu, Sarah Suhairi bukanlah gerangan identiti bakal isteri yang dirahsiakan olehnya. Salah orang ini.. Apa-apa pun, harap peminat-peminat Haqiem dapat bersabar sikit ye. Nanti mesti Haqiem bagitahu punya!

Sumber:Beautifulnara

Sejak Mula Ke Industri Hiburan Iman Troye Sering Dikaitkan Kontroversi. Sekali Ini Anggapan Iman.

Sejak melangkah masuk ke industri hiburan, nama Iman Troye sering terkait dengan kontroversi. Bermula dengan kesalahan baring di atas pokok hiasan milik Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan seterusnya mencetuskan salah faham peminat disebabkan komen terhadap Jaehyun, anggota kumpulan NCT 127, nama Iman terus panas dengan beberapa kontroversi lagi. Pemilik nama sebenar Siti Nur Iman Alyssa Shahabudin, 21, itu juga pernah dikritik gara-gara menulis ‘Happy 6.9k everyone!’ di akaun Twitternya yang merujuk kepada peningkatan jumlah kes CVDI9 di Malaysia sekitar bulan Mei lalu.

Terbaharu, dia sekali lagi menjadi buah mulut warganet apabila meletakkan tag nama Instagram penyanyi Naim Daniel pada gambarnya yang sedang memegang sejambak bunga. Tindakan Iman itu menimbulkan riuh dalam kalangan peminat sehingga menyebabkan ramai yang membuat andainya bahawa dia dan Naim telah mengikat ikatan pertunangan. Bagaimanapun, Iman dan Naim secara terbuka memberitahu bahawa ia adalah gurauan semata-mata. Adakah Iman merupakan magnet kontroversi? Adakah hal-hal negatif menjadikan populariti Iman dalam kalangan peminat mencanak naik?

Berkesempatan berbicara dengannya pada sidang media virtual pengumuman senarai calon Top 20 Anugerah MeleTOP Era 2021 (AME 2021) yang berlangsung baru-baru ini, Iman menjelaskan bahawa kontroversi merupakan hal yang harus dilalui sepanjang berada dalam dunia hiburan. Menurut Iman, dia juga percaya bahawa setiap kontroversi yang dilalui sedikit sebanyak memperkenalkan namanya dalam kalangan masyarakat.

“Bagi saya, apabila saya sudah masuk dalam industri ini, saya kena terima setiap perkara baik dan buruk. Sisi buruknya bakal menjadi pengajaran supaya saya lebih matang dan berhati-hati. Sisi baik pula apabila saya selalu mendapat aura positif dan kata-kata semangat daripada rakan artis serta peminat.“Mungkin betul, setiap kontroversi dan berita yang dilaporkan sebelum ini menyebabkan orang mengenali saya. Namun, secara jujur, bukan niat saya untuk cipta kontroversi. Niat saya adalah untuk berkongsi apa yang saya rasa di media sosial,” ujarnya kepada Gempak.

Dalam pada itu, Iman berkata, dia tidak mahu terlalu memikirkan tentang hal-hal negatif dan selalu menjadikan keluarganya sebagai tempat rujukan apabila ditimpa musibah. “Apa yang penting adalah kesihatan mental kita. Jadi, kalau ada apa-apa yang berlaku, saya akan rujuk dengan keluarga terlebih dahulu untuk mendapatkan nasihat. Kemudian, saya tolak tepi benda yang tak penting supaya saya tidak terganggu dengan hal yang tidak enak,” jelasnya lagi. Ditanya adakah dia dan Naim Daniel mempunyai hubungan istimewa seperti yang digembar gemburkan, jawab Iman ringkas: “Tidaklah, saya anggap dia sebagai abang dan dia anggap saya sebagai adik. Tak lebih, tak kurang,” tutup Iman. Menerusi pencalonan awal AME 2021, Iman yang sebelum ini popular dengan single berjudul Teman tersenarai dalam empat kategori iaitu Artis Baharu MeleTOP, Penyanyi MeleTOP Era, BBNU MeleTOP dan Video MeleTOP. Sumber : Gempak

Tiada Angin Tiada Ribut. Iman Troye Dikejutkan Dengan Khabar Sudah Bertunang Dengan Naim Daniel.

Khabar angin itu terus hangat diperkatakan warga maya apabila penyanyi yang popular dengan lagu Teman memegang bunga tangan dan nama Naim ditandakan di atas jambangan tersebut. – Gambar/ Instagram. TIADA angin, tiada ribut para peminat dunia hiburan tanah air dikejutkan dengan khabar ‘pertunangan’ dua penyanyi yang sedang melonjak naik namanya dalam industri seni, Iman Troye bersama Naim Daniel.

Lebih memeranjatkan apabila khabar itu dikongsikan Iman sendiri melalui kemas kini status di akaun Instagram miliknya, pada Sabtu. Gambar yang dimuat naik kira-kira pukul 8.30 malam ini memaparkan Iman duduk di atas pelamin serba putih dengan memakai busana rona hijau.

Khabar angin itu terus hangat diperkatakan warga maya apabila penyanyi yang popular dengan lagu Teman itu memegang bunga tangan dan nama Naim ditandakan di atas jambangan tersebut. Malah, Iman yang baharu berusia 19 tahun itu turut menaip status ‘Alhamdulillah’ pada imej tersebut. Iman sudah mengalihkan tanda nama Naim Daniel pada gambarnya

Astro AWANI cuba menghubungi Iman Troye untuk bertanya lanjut sekali gus mengesahkan khabar angin itu, bagaimanapun penyanyi berkenaan tidak menjawab panggilan tersebut. Dalam pada itu, menurut sumber terdekat Naim, khabar angin itu tidak benar dan ia hanya gurauan semata-mata.

“Naim dan Iman tidak bertunang…saya pun terkejut sebenarnya bila mengetahui perkara ini. Berita itu tidak benar dan saya rasa Iman hanya bergurau,” kata sumber yang mempunyai hubungan rapat dengan pelontar lagu Sumpah itu.

Terdahulu, Iman dan Naim pernah dikaitkan sedang bercinta tetapi kedua-dua penyanyi itu menafikan dan menjelaskan hubungan mereka sekadar ‘abang dan adik’. Tapi, kalau sudah jodoh tak kemana, betul tak? Kita doakan yang baik-baik sahaja untuk kedua penyanyi ini. Sumber : astroawani

Tunang Tolong Seseorang Ini Sehinggakan Mengalirkan Air Mata. Rupanya Ini Sebab Kenapa Boleh Buatkan Dia Sampai Begini Sekali.

Kisah dikongsikan seorang pengguna TikTok ini mengundang orang ramai terharu dengan kebaikan yang dilakukan oleh tunangnya. Menurut pemilik akaun bernama Lynn Az, dia mengatakan bahawa tunang mengajak dirinya untuk menghulurkan bantuan buat seorang mak cik.

Dia mengatakan bahawa tunangnya itu membelikan makanan yang mana sebelum itu sudah dihulurkan duit. Namun tanpa disangka-sangka pula selepas mendekati mak cik terbabit dan dia duduk dihadapannya lalu tunangnya itu memeluk dan menangis akibat terbayangkan ibunya sendiri.

“Mulia hatimu en tunang. Semoga Allah balas hati budi biy.. Pls kalau masuk fyp korg, doakan hubungan kami berkekalan.. ” katanya. Kisah yang dikongsikan itu mengundang warganet pula meminta agar dia menjaga tunangnya itu dengan baik kerana susah untuk mendapat lelaki sepertinya.

Dalam pada masa yang sama, perkongsian kisah terbabit juga mencetuskan rata-rata yang menonton video itu tidak dapat menahan air mata melihat momen tunang dia bersama mak cik tersebut. “Jaga cik Tunang dengan baik dik… susah nak dapat lelaki yang baik macam ni, hormat orang tua”


Warganet juga tidak melepaskan peluang untuk tinggalkan kata-kata doa kerana kebaikan tunang pemilik akaun itu yang menghormati orang tua. “Panas rasa mata tahan air mata ni, last-last keluar juga. Semoga tunang awak sampai bila-bila macam ni, hormat orang tua dan jaga awak sebaiknya” “3x ulang tengok, 3x jugak jatuh ayaq mata time tunang…” Sumber: HCL  via Era Kini


Kredit -







-----------------------------------------------------------------