Tular rakaman pengasuh yang sanggup baling bungkusan pada bayi tanpa sebab. Sekali ini kenyataan dari pihak polis.

Business

Tular rakaman pengasuh yang sanggup baling bungkusan pada bayi tanpa sebab. Sekali ini kenyataan dari pihak polis.

Semalam tular di media sosial satu video dimana kelihatan seorang bayi berada di rumah pengasuh/taska. Video berkenaan menunjukkan bagaimana seorang wanita yang dipercayai seorang pengasuh telah bertindak membaling sebuah bungkusan (parcel) ke belakang bayi itu tanpa apa apa sebab.

Tular rakaman pengasuh yang sanggup baling bungkusan pada bayi tanpa sebab. Sekali ini kenyataan dari pihak polis.



Video tersebut dimuat naik oleh individu bernama Cahaya Naziha Mohd Nhazeri. “Pos dekat sini la sebagai kenangan… nanti baby tu dah besar. Dia boleh tengok apa yang orang dah buat dekat dia. Semoga Allah pelihara anak2 syurga yang lain. Aku selalu tngok dekat anak org ja. Sekali anak aku yang kena. Aku dah cukup baikkkkkkk”

ARTIKEL MENARIK:Simbolik Kekuatan Jahidah, Keluarga Cadang Beri Bayi Nama Jihady Nasywan
loading...




Ini Kenyataan Dari Pihak Polis

Polis menerima laporan berhubung kejadian tular seorang pengasuh yang dikatakan mengan1aya seorang bayi dengan membaling satu objek dipercayai bungkusan barang ke atas belakang badan si kecil itu semalam. Kejadian dikatakan berlaku di sebuah taska di Bayan Baru di sini yang menempatkan kanak-kanak daripada usia bayi.


Ketua Polis Daerah Barat Daya, Superintendan Kamarul Rizal Jenal berkata, pihaknya sedang menjalankan siasatan terperinci berhubung kejadian tersebut. “Siasatan dijalankan di bawah Seksyen 3(1) Akta Kanak Kanak 2001,” katanya ringkas ketika dihubungi hari ini. Video : Klik link

Petang semalam, satu klip video berdurasi 44 saat memaparkan tindakan seorang wanita bertudung telah membaling satu objek ke atas seorang bayi yang sedang merangkak. Klip video yang sehingga pagi ini mendapat 254,000 tontonan, 6,700 perkongsian dan 1,000 itu dikongsi pemilik laman sosial Facebook Cahaya Naziha Mohd Nhazeri dipercayai ibu kepada bayi tersebut. Sumber : Kosmo Online / FB Cahaya Naziha Mohd Nhazeri

Ibu Terpaksa Ditidurkan Dan Lahirkan Bayi 35 Minggu. Suami Mohon Orang Ramai Doakan Kesejahteraan Isterinya.

Seorang lagi ibu yang kini bertrung nywa di Unit Rawatan Rapi selepas disahkan Positif C0VlD19. Nasib Puan Fazz Lyana sama seperti 4rwh Siti Sarah, mereka juga telah diduga disaat mengandvngkan ank mereka. Sebak apabila membaca Iuahan adik ipar mengenai status terkini kakak iparnya Puan Fazz yang kini bertrung nywa di dalam Unit Rawatan Rapi.

“Assalamualaikum minta toIong kepada semua, Mari kita sama sama doakan Kakak ipar saya. Dia sekarang sedang bertrung nywa dan masih beIum sedarkan diri selepas ditldurkan 4hari Iepas. Berharap agar doa kalian semua di angkat oleh Allah dan dimakbuIkan, Semoga kakak sedar dan sihat seperti sediakala Insyaallah amin.”

        


Kakak terpksa bersaIin bby Pramatang 35 minggu, Bby sekarang masih di N1CU dan keadaan bby Alhamdulillah sihat semangat dan sangat comel Iuahnya. Mari la kawan kawan d0akan utk Kakak ipar saya.. Terima kasih semua – Nor Shahirah Shahid.



Apa yang menimpa Puan Fazz juga mendapat perhatian insan insan yang mengenali dirinya dan suami. Tak thu nak cakap dari malam tadi hati ni rasa sbak sakit semua ada, Ya Allah perkenankanlah doa kami, Bagi keaja1ban untuk Kakak ipar saya terus berjua.ng.


Kau permudahkan lah urusan beliau, Kami masih menanti berita gembira dari dktor, minta semua toIong doakan kak ipar saya kuat. Beliau masih kritikal meIawan untuk mendapat 0ksigen dengan stabiI kata Nurafyfah Yacob. Ya Allah.. sorang lagi wanita hebat tengah berju.ang, sama ke.s sarah jugak, dia Sedang bertrung nywa. Ya Allah, Korang toIong d0akan Isteri En Syafiq, Puan Fazz Lyana supaya kembali smbuh sihat semula.






Bngun Fazz Lyana, Kuatkan semangat Demi anak anak Demi suami, Demi keluarga. Ya Allah dengarlah rintihan kami ya Allah, Berikanlah kesmbuhan kepadanya – Wiwin Kesuma. Beratnya dugaan En Syafiq apa yang menimpa isteri tersayang situasi ini lah yang Shuib rasa sehinggalah isterinya prgi dijmput IIIahi awal pagi semalam, sama sama kita doakan En Syafiq kuat. Semoga isterinya cepat sedar dan diberikan kesmbuhan. Syafakillah. Sumber : mt / dbongkar

Gadis Ini Sanggup Ulang Alik Hanya Untuk Jaga Mak Walaupun Sibuk Belajar. Rupanya Ini Sakit Yang Mak Sedang Hadapi.

Video penuh emosi itu meraih hampir 90, 000 tontonan di aplikasi TikTok. Hargailah ibu kita selagi mereka masih ada. Bagi Syarifah Aaqilah Alaydrus, 25, bukan mudah untuk dia berpisah dengan ibunya yang menghidap str0k sejak tujuh tahun lalu. Malah, rakaman video memaparkan ibunya, Sharifah Mazenah Syed Edrus, 64, yang menangis di atas kerusi roda cukup meruntun hati bakal doktor itu.

Mesra disapa Syaff, dia mendedahkan video itu sebenarnya dirakam pada 22 Mei lalu, sejurus dia dinikahkan dengan jejaka pilihan hatinya, Syed Ahmed Baalawi, 28, yang berasal dari Yaman. Dalam video tersebut, ibunya dilihat menitiskan air mata sambil bersalaman dan memeluk menantu serta anak perempuannya itu.

“Sejak saya tingkatan lima, kemudian sambung belajar bidang perubatan sampai habis, memang saya ulang-alik jaga mak. Saya dah lama jaga mak, bila dia tahu saya nak kahwin, dia agak sedih. Mak mana yang tak sedih kan? Tambahan pula saya anak bongsu daripada lapan beradik. Saya selalu ada dengannya. Ketika mak nangis selepas akad nikah tu, saya pun sebak cuma saya tak nak tunjuk masa tu,” ujarnya.


Syaff dan suami selamat disatukan pada 22 Mei lalu.

Kata graduan Universiti Lincoln itu, dia mengikuti pengajian (pre-clinical) di kampus yang terletak di Kelantan selama tiga tahun sebelum disambung ke kampus di Kelana Jaya, Selangor selama dua tahun. “Ketika saya belajar di Kelantan, mak juga tinggal di Kelantan bersama abang. Kemudian saya belajar di Kelana Jaya, mak pun pindah duduk dengan abang yang kat sini pula. Selain saya, kami semua adik-beradik turut jaga mak, kami bergilir-gilir jaga. Saya baru habis belajar tahun lepas, sekarang masih tunggu posting,” ujarnya lagi. Menurut Syaff, dia sama sekali tak menyangka video tersebut akan meraih hampir 90, 000 tontonan selepas ia dikongsi ke aplikasi TikTok. Malah, ramai warganet turut tinggalkan komen, berkongsi kisah mereka dengan ibu masing-masing.

Saya nak sampaikan mesej kepada semua agar hargai mak kita selagi mereka masih ada.

“Saya ada di Subang, mak pula di Puncak Alam. Jadi dah hampir sebulan tak jumpa kerana sekatan perjalanan. Setiap hari kami ada buat video call. Saya sebenarnya rindu pada mak. Jadi saya tengok balik video-video sekitar akad nikah tempoh hari. Saya post video tu sebagai pengubat rindu kepada mak. Pada masa sama, saya nak sampaikan mesej kepada semua agar hargai mak kita selagi mereka masih ada. Mak ni kan, insan yang tak ada hijab doanya. Tapi sejujurnya memang terkejut bila video tu viral. Saya kongsi sebab rindu dan nak sampaikan mesej saja,” ujarnya lagi.


Ibu Syaff (tengah) sudah menghidap strok sejak tujuh tahun lalu.

Bercerita mengenai dirinya, Syaff dan suami berkenalan di sebuah kolej pada tahun 2017. Katanya, suaminya yang bekerja dalam bidang perubatan tidak sukar untuk menyesuaikan diri dengan budaya tempatan kerana sudah lama berada di sini.

“Kami kenal masa satu kolej, tapi kawan yang kenalkan. Pada suatu hari, saya teman kawan pergi study group. Bermula dari situ saya kenal suami. Sepanjang perkenalan, dia datang jumpa keluarga dan minta kebenaran. Alhamdulillah, dia OK dan tiada masalah nak sesuaikan diri. Lagipun sesi perkenalan kami agak lama, dah lima ke enam tahun… jadi banyak benda dia dah belajar,” ujar Syaff lagi. Kredit -Era Kini


-----------------------------------------------------------------